strony internetowejzgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Skiplinki w języku angielskim w polskiej wersji językowej serwisu.
- Rozwijany drugi poziom menu nie jest dostępny z klawiatury.
- Link graficzny BIP nie ma właściwego opisu.
- Nawigacja (strzałka następne i poprzednie zdjęcie) zdjęć jest w języku angielskim: https://pzd.ostrow.zarzaddrog.pl/poprawa-bezpieczenstwa-niechronionych-uzytkownikow-ruchu-na-drodze-powiatowej-nr-5331p-w-miejscowosci-debnica-na-odc-dl-ok-300-m-2/.
- Na stronie https://pzd.ostrow.zarzaddrog.pl/poprawa-bezpieczenstwa-niechronionych-uzytkownikow-ruchu-na-drodze-powiatowej-nr-5331p-w-miejscowosci-debnica-na-odc-dl-ok-300-m-2/, https://pzd.ostrow.zarzaddrog.pl/category/aktualnosci/ zdjęcia nie posiadają opisu alternatywnego.
- W blokach tekstu https://pzd.ostrow.zarzaddrog.pl/deklaracja-dostepnosci/, https://pzd.ostrow.zarzaddrog.pl/dane-teleadresowe/ linki nie mają wyróżnika w postaci podkreślenia.
Treści nieobjęte przepisami
- Mapa sieci dróg: zgodnie z art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, obowiązek zapewnienia dostępności cyfrowej nie dotyczy map.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie badania przeprowadzonego przez Logonet Sp. z. o. o w Bydgoszczy.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do
Beata Duczmal– mejlowo inwestycje@pzd-ostrow.pl lub telefonicznie 62 735-51-66 wew. 3.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa Zarządu Dróg w Ostrowie Wielkopolskim:
- Piotr Śniegowski – dyrektor,
- Adres: ul. Staszica 1, 63-400 Ostrów Wielkopolski,
- mejl: biuro@pzd-ostrow.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji
Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Powiatowy Zarząd Dróg w Ostrowie Wielkopolskim
- Siedziba Powiatowego Zarządu Dróg w Ostrowie Wielkopolskim znajduje się w budynku o dwóch kondygnacjach nadziemnych, bez schodów zewnętrznych. Do budynku prowadzą 2 wejścia: główne od strony ulicy Staszica oraz od strony podwórza.
- Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
- Miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych zlokalizowane jest naprzeciwko wejścia głównego do budynku PZD.
- Obsługa interesantów odbywa się na I piętrze budynku.
- Obsługa osób z niepełnosprawnościami odbywa się na parterze budynku, gdzie zlokalizowany jest domofon służący do połączenia z sekretariatem. W szczególnych przypadkach preferowana jest obsługa alternatywna poprzez wyjście pracowników na zewnątrz do interesanta potrzebującego załatwić sprawy urzędowe. Istnieje też możliwość spotkania przedstawiciela Powiatowego Zarządu Dróg z osobą z ograniczeniami w zakresie poruszania się poza siedzibą – w miejscu dostępnym architektonicznie dla osób z ograniczeniami w poruszaniu się.
- Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze budynku.
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- W budynku nie znajdują się urządzenia lub inne środki techniczne do obsługi osób słabosłyszących, w tym pętla indukcyjna, system FM, system IR lub system Bluetooth.
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
- Nie ma możliwości wykorzystania zdalnego dostępu online do usługi tłumacza przez strony internetowe i aplikacje. Na miejscu nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
- Jak wnioskować o tłumacza polskiego języka migowego: brak
- Informacja o naszej działalności w tekście łatwym do czytania (ETR):
https://pzd.ostrow.zarzaddrog.pl/dostepnosc/ - Aktualny raport z zapewnienia dostępności: https://bip.pzd-ostrow.pl/artykul/69/127/raport-o-stanie-zapewnienia-dostepnosci-podmiotu-publicznego


